Laatste dag Ballito cq Durban

4 mei 2013 - Ballitoville, Zuid-Afrika

Om 9.00 uur vertrekken we richting Durban voor een winkeldagje, nog even shoppen voordat we morgen onze reis vervolgen naar het gedeelte van de Drakensberg tussen Zuid Africa en Lesotho.

Het is een bewolkte dag en een stuk frisser dan gisteren. We komen aan bij een mega shoppingcentrum, echt alles onder 1 dak. Na een paar winkels te hebben gezien, worden we wakker. Het is hier nu het begin van de herfst en de winkels hangen vol met najaarsmode en je hebt hier geen typische Afrikaanse winkeltjes voor souvenirs of iets dergelijks. We zijn hier dan ook snel klaar en gaan nog even naar de winkeltjes bij Ushaka om in de Afrikaanse winkeltjes te neuzen. We hebben zowaar wat kunnen vinden. Nog gauw even naar de supermarkt voor wat boodschapjes voor het ontbijt en langs de slijterij voor wat sappies. De slijters zijn zondags gesloten, er mag geen alcoholische drank worden verkocht dan alleen in restaurants en bars waar je je drankje moet nuttigen. De supermarkt is wel open, maar die verkopen geen alcoholische sappies. We eten weer heerlijk bij mozambik en ik word bij binnenkomst verwelkomt met een Afrikaanse drukkie van Bussy. Zo sociaal als ik ben, onderga ik het ritueel zonder enig protest onder toeziend oog van onze gids.

Bij thuiskomst is het weer inpakken geblazen, het is weer tijd om verder te reizen. Maar wat hebben we het hier heerlijk gehad in Ballito, in ons geweldige ruime en luxe appartement Manor beach pal op het strand.